fbpx
7 voordelen van marketing in-house halen

Wil jij je marketing in huis halen met specialisten? Heb je er al goed over nagedacht? Marketing in-house halen kent een aantal voordelen ten opzicht van een marketingbureau inschakelen. Lees er hieronder meer over:

7 Voordelen marketingspecialisten in huis halen

1Volledige aandacht
Een marketingbureau heeft meerdere klanten. Daardoor zul jij als bedrijf (wat een marketingbureau ook beweert) nooit of te nimmer de volledige aandacht hebben. Neem je een in-house specialist aan. Gegarandeerd dat hij/zij alleen maar oog heeft voor jouw bedrijf!
2Focus en diepgang
Wanneer je externe marketing uren afzet tegen de marketinguren die een medewerker verzet weet je natuurlijk meteen dat een in-house medewerker veel meer uren maakt. Dit zorgt voor een bepaalde focus op werkzaamheden en diepgang. Je kunt bijvoorbeeld bepaalde problemen tot op de bodem uitzoeken of een onderdeel volledige focus geven. Dit is vooral voordelig in een hoog-competitieve markt waarin het kleinste verschil al ervoor kan zorgen of je rendement maakt of niet.
3Kostenefficiënt in aantal te besteden uren
Het aantal te besteden uren van een marketing medewerker die in-house werkt is in de regel hoger dan bij een marketingbureau. Dit zorgt voor kostenefficiënte in het aantal te besteden uren. Vooral het kunnen uitvoeren van kleine uitvoerende werkzaamheden is voor organisaties vaak reden om 1 of 2 marketingmedewerkers in huis te halen.
4Snelheid in schakelen
Even snel op het laatste moment een campagne in de lucht? Of reageren met een mooie post om een ontwikkeling, trend of concurrent? Jouw medewerker kan alles opzij zetten en supersnel schakelen. Top om zo even de blits te maken op social media bijvoorbeeld.
5Beter anticiperen op ontwikkelingen binnen een organisatie
Jouw marketingspecialist weet alles van de ontwikkelingen binnen je organisatie. Hierdoor kan sneller en beter geanticipeerd worden op bepaalde ontwikkelen zodat je daar meer resultaat mee kunt bereiken.
6Betere controle op werkzaamheden
Als jouw marketingspecialist bij jouw op de werkvloer rondloopt, heb je veel meer controle over zijn of haar werkzaamheden. Niet alleen om te controleren of de juiste werkzaamheden gedaan worden, maar vooral om snel bij te sturen waar nodig.
7Meer draagvlak met andere afdelingen door samenwerking
wanneer marketingspecielisten binnen een organisatie aanwezig zijn zul je merken dat er meer draagvlak ontstaat tussen andere afdelingen. zo kunnen er verbeteringsslagen worden gemaakt in bijvoorbeeld klantenservice, B2B, Sales, Productie, etc.
Wil je sparren met iemand die ervaring heeft met het zowel inhouse halen van specialisten als in het uitbesteden van online marketing? Neem dan contact met ons op.