1. Optimaliseer je website voor Google

een no-brainer om te doen, maar we kunnen het niet vaak genoeg zeggen. In hoeverre is jouw site geoptimaliseerd voor alle zoekmachines? Gebruik je teksten, zoekwoorden en afbeeldingen die ook echt relevant zijn voor jouw potentiële klanten. En zijn er nog SEO-verbeteringen waarop je kan letten/aanpassen? Heb je alle technische zaken op orde? Weet jij al wat SEO is en heb je onze Tips voor SEO al gelezen?

2. Begin een blog

Een blog vormt een mooi startpunt voor het uitbreiden van je artikelen op je website. Je kunt super veel relevante onderwerpen bedenken die in het verlengde liggen van jouw business en daar een artikel over schrijven. Deze artikelen vind je vervolgens terug in Google en je kunt ze delen in Social Media kanalen.

3. Schrijf extra pagina’s

Je bedrijf staat (als het goed is) niet stil. Nieuwe ontwikkelingen, producten, diensten en mogelijkheden bieden zich aan. Schrijf hierover relevante extra SEO-pagina’s op je website. Dit kan in de vorm van een landingspagina zijn maar denk bijvoorbeeld ook aan FAQ pagina’s.

4. Deel je content via andere platformen

Zodra jij je nieuwe en bestaande content gaat (her)gebruiken kun jij via andere sociale platformen een nieuwe doelgroep aanspreken, ben je zichtbaar op meerdere kanalen én geeft het je website een extra boost met verkeer. Hierbij is ook mooi als je linkjes naar je eigen website genereert via social media, LinkedIn, facebook etc. (ranking factor!)

5. Stuur een nieuwsbrief

Met een goed verzorgde nieuwsbrief kan je oude klanten weer optrommelen met acties of andere goede deals. En ook nieuwe klanten aansporen met kortingen en jullie aanbod.

6. Verbeter je meta descriptions

meta descriptions zijn de korte tekstjes die je in Google onder de titel van een link ziet staat. Hieronder een voorbeeld van onze meta beschrijving.

Maar hoe maak je die beter? maak de bezoeker geïnteresseerd door een call-to-action toe te voegen. En zorg ervoor dat mensen het artikel daardoor willen lezen. Door een goede meta-description verhoog je jouw verkeer. Gebruik ook relevante zoekwoorden.

7. Probeer eens een Google Ads campagne

Google Ads, voorheen Google Adwords, is het advertentieprogramma van Google. De advertenties worden getoond bij de zoekresultaten. Met Google ads kun je in het zoeknetwerk en ook in het displaynetwerk adverteren, daarmee wordt jouw reclame alleen vertoond aan iemand die iets gerelateerd zoekt.

8. Promoot je scherpe deals/kortingsactie

Mensen die opzoek zijn naar een dienst/product gaan vaak voor de scherpste prijs, wanneer jou aanbieding promoot raken mensen sneller getriggerd om het te kopen en haal je meer verkeer naar je website.

9. Hou een Online webinar

Organiseer een online webinar en probeer daar jou bedrijf zo goed mogelijk op de kaart te zetten met behulp van de belangrijkste USP’s van je bedrijf, en bied ze voorbeelden van de dingen die jij het best kan!

10. maak gebruik van Remarketing

Heeft iemand jou site bekeken en had diegene een product in het winkelmandje gedaan, maar niks gekocht? Of een belangrijke pagina bekeken maar geen formulier ingevuld? Dan kan remarketing je helpen!. Via andere kanalen retarget je de desbetreffende persoon met een advertentie zodat hij/zij jouw site weer tegenkomt. Zo kun je klanten, terugwinnen voor een nieuwe aankoop of conversie.

11. Organiseer een giveaway of wedstrijd

Mensen zijn dol op een wedstrijd/prijs die ze kunnen winnen. Maak daar gebruik van door een goede relevante giveaway te starten of geef een gratis proefdienst weg, waardoor mensen gelijk weten hoe goed jij in je vak bent. Ook kun je de actie via sociale media delen, en mensen wie geïnteresseerd zijn in de activiteit het laten delen via hun kanalen om zo een grotere doelgroep aan te spreken.

12. Publiceer een e-book

Maak een e-book met een aantal van je beste artikelen erin en maak die gratis leesbaar via je website of extern kanaal.

13. Adverteer met Social Media

Met adverteren via sociale media kun je op basis van profielkenmerken, volgers, activiteiten en interesses heel specifiek targeten, waardoor jij heel gericht jouw doelgroep kan benaderen. De advertentie verschijnt bij mensen die voor jouw website relevant zijn. Zo krijg je meer verkeer naar je website.

14. Maak je google mijn bedrijf pagina op orde

Met een goed ingestelde Google mijn bedrijf pagina kan iedereen die jouw bedrijf op zoekt hem vinden. Je kunt hem helemaal uitwerken met telefoonnummers, reviews en nog veel meer handige features. En je kan daarmee sneller nieuwe bezoekers vinden vanwege de hogere plek in de zoekmachine.

15. Maak (YouTube) video’s!

Met het 1 na grootste platform van de wereld is Youtube een van de beste platformen om verkeer naar jou site te leiden. Door simpelweg video’s te delen kun jij met jouw content een klantenbestand opbouwen die wekelijks jouw content deelt/bekijkt. Om content onder de aandacht te brengen van je doelgroep zorg je er dan voor dat je de video’s goed optimaliseert en handige zoekwoorden gebruikt voor de beschrijving.

dit waren onze tips voor meer verkeer naar je website! Wil je meer weten over de mogelijkheden of over Premium Online, Neem dan contact op!

Gerelateerde artikelen

Misschien vind je deze ook interessant

Heb jij ‘m al gezien, het nieuwe zoekmenu van Google Search?

Heb jij ‘m al gezien, het nieuwe zoekmenu van Google Search?

Na een aantal maanden van testen en steeds meer gebruikers van Google toegang te geven tot het nieuwe zoekmenu, lijkt…

7 voordelen van marketing in-house halen

7 voordelen van marketing in-house halen

Wil jij je marketing in huis halen met specialisten? Heb je er al goed over nagedacht? Marketing in-house halen kent…

Het belang van WordPress updaten

Het belang van WordPress updaten

Nadat je een WordPress website hebt laten bouwen en zelf gebouwd hebt, is het ontzettend belangrijk om zorg te dragen…